W ostatnich latach branża e-commerce rozwija się w ogromnym tempie. Zastanawiasz się co ma na to wpływ? Polacy, tak samo jak i inne narodowości – pokochali zakupy internetowe. W obecnym pędzie życia oraz chęci nieustannego rozwoju kariery zawodowej, brakuje nam czasu niemalże na wszystko.
W takim przypadku doceniamy te opcje, które pozwolą nam ten czas zaoszczędzić. Zakupy online dają nam możliwość zrobienia zakupów w dowolnym miejscu na ziemi. Niezależnie od tego gdzie mieszkamy, dojazd do sklepów stacjonarnych czy do centrum handlowych zawsze będzie mniejszym lub większym utrudnieniem. Kiedy mieszkamy na wsi, sklepy te mogą być oddalone od nas nawet o kilkadziesiąt kilometrów. Z kolei kiedy mieszkamy w mieście musimy liczyć się z niekiedy ogromnymi korkami. Tym samym sam dojazd do sklepu może potrwać nawet kilkadziesiąt minut. Dzięki branży e-commerce całkowicie unikamy tej kwestii. Wystarczy że rozsiądziemy się wygodnie w domowym fotelu i skorzystamy z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu, którym najczęściej jest oczywiście smartfon, laptop oraz tablet. Zamówienia internetowe bardzo często otrzymujemy już następnego dnia pod same drzwi lub do pobliskiego paczkomaty, w zależności od tego jaki rodzaj dostawy wybraliśmy. E-coomerce daje zdecydowanie więcej możliwości. W ciagu kilkunastu minut możemy sprawdzić całą ofertę sklepu dzięki na przykład miniaturkom ubrań, czego nie bylibyśmy w stanie zrobić nawet w ciągu kilku godzin będąc w sklepie stacjonarnym. Branża sprzedaży internetowej stała się również bardzo pożądana w kontekście tworzenia biznesplanu przez młodych przedsiębiorców, którzy wolą w tym przypadku posiadać konkretny asortyment ze sprzedażą produktu niż wiązać się z Klientami na dłuższy okres w ramach działalności usługowej.
Na czym polega SXO?
Jeżeli zdecydowałeś się postawić swoje pierwsze kroki w branży e-commerce, z pewnością zastanawiasz się nad tym jak dogonić, a finalnie przegonić swoją konkurencje. Nie będzie to łatwe, gdyż niezależnie od tego jakie produkty zamierzasz sprzedawać – Twoim zadaniem będzie zrobić wszystko aby zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci. Niestety użytkownicy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie – Google, mają w zwyczaju weryfikować jedynie kilka pierwszych firm, które podpowiada im wyszukiwarka. Za pewne na swoim własnym przykładzie wiesz, że to z reguły pierwsze 3 do 5 wyszukiwań najbardziej zwracają Twoją uwagę.
Jeżeli zależy Ci na budowaniu widoczności Twojej firmy w internecie, z pewnością zainteresuje Cię strategia marketingowa, która budowana jest w oparciu o SXO. Łączy ona działania pod kątem pozycjonowania (SEO) wraz z doświadczeniami użytkownika (UX). Jej głównym celem jest zatrzymanie użytkownika który znalazł się na naszej stronie internetowej oraz zachęcenie go do interakcji. Tym samym strategia SXO proponowana przez SEMPAI zapewnia nam zwiększoną widoczność i rozpoznawalność naszej firmy, przy jednoczesnym wzroście konwersji i generowaniu jak największej sprzedaży, dbając o obroty i dochód firmy.