Kategorie:

Audyt SEO – wszystko co powinieneś o nim wiedzieć, a boisz się zapytać

Z myślą o zwiększeniu zainteresowania produktami lub też usługami oferowanymi przez Twoją firmę już jakiś czas temu zdecydowałeś się „przenieść” swój biznes do sieci i stworzyć własną stronę internetową? Pomimo usilnych starań wciąż ciężko jest mówić w Twoim przypadku o spektakularnym sukcesie lub też choćby zwiększonym ruchu na witrynie www? Na szczęście można temu zaradzić!

Jednym z popularnych i często polecanych przez ekspertów od marketingu internetowego sposobów na pokonanie wszelkiej konkurencji oraz zbudowanie świadomości istnienia marki wśród potencjalnych klientów zainteresowanych danym rodzajem usług lub też kategorią produktów jest audyt SEO przeprowadzany przez firmę Sempai.

Na czym polega wspomniany rodzaj audytu i czy faktycznie warto jest się na niego zdecydować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Audyt SEO – co kryje się za tym pojęciem?

Akronim ten oznacza raport na podstawie przeprowadzonej analizy konkretnej strony internetowej, która widoczna już od jakiegoś czasu widoczna jest w sieci jednak nie przynosi zamierzonych efektów takich jak chociażby generowanie większego zainteresowania ofertą czy też zwiększenia zysków. Profesjonalna ocena przeprowadzana przez eksperta od SEO (lub też cały zespół) ma więc na celu rozpoznanie ewentualnych błędów na stronie www i wyeliminowanie ich w oparciu o zaproponowane rozwiązania, które wdrożone w życie sprawią, że widoczność witryny w wyszukiwarkach będzie znacznie lepsza i wskoczy ona do TOP 10 wyników.

Jakie elementy poddawane są audytowi SEO?

Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze uzależniona jest od indywidulanych „potrzeb” każdej strony internetowej, ponieważ poszczególne przypadki mogą różnić się od siebie pod wieloma względami. U jednych zawodzi czytelność, drudzy z kolei powinni popracować nad linkowaniem zewnętrznym oraz wewnętrznym.

Nie oznacza to jednak, że nie można stworzyć listy elementów, które powinny zostać poddane ocenie podczas audytu przeprowadzanego przez agencję. Na takowej bez wątpienia powinny znaleźć się takie kwestie jak m.in.:

  • poprawność adresów URL w danej witrynie;
  • widoczność strony w popularnych wyszukiwarkach;
  • występowanie nagłówków oraz ich prawidłowe zastosowanie;
  • obecność słów kluczowych;
  • znaczniki title oraz meta description;
  • ładowanie strony;
  • unikalność treści;
  • dostosowanie (lub też jego brak) strony do urządzeń mobilnych;

Dobra inwestycja czy strata pieniędzy – czy warto skorzystać z usług firm oferujących przeprowadzanie audytu SEO?

Nie da się ukryć, że audyt SEO to dość kompleksowa usługa, jednak czy faktycznie warto w nią zainwestować? Wszystkie osoby zainteresowane tym rozwiązaniem powinny mieć na uwadze fakt, że samo przeprowadzenie tego typu oceny nie jest jeszcze rozwiązaniem problemów z jakimi boryka się dana strona www, a raczej początkiem, od którego warto zacząć zmiany.

Jeżeli nie zastosujesz się do uwag oraz zaleceń proponowanych przez agencje przeprowadzające audyt i nie wdrożysz ich w życie, wówczas nie możesz liczyć na poprawę sytuacji. Stosowanie się do przekazanych sugestii pomoże Ci nie tylko polepszyć widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych, ale również poprawić jej działanie, dzięki czemu stanie się ona znacznie bardziej user-friendly.