ludzie w agencji marketingowej
Kategorie:

Optymalizacja współczynnika konwersji CRO

Conversion Rate Optimization, czyli CRO w skrócie, to działania, jakich celem jest podniesienie konwersji w odniesieniu do kampanii reklamowej. Mówiąc w skrócie – osoba odpowiedzialna za wykonywanie tego procesu sprawia, że wzrasta nie tylko sprzedaż towaru. Pozytywnym skutkiem jest m.in. zapisanie się przez klientów do newslettera. Co jest jednak ważne to fakt, że nie wiąże się to ze zwiększeniem kosztów, które odnoszą się do działań marketingowych.

Współczynnik konwersji CRO – ważne obliczenia

Zanim jednak zostanie proces CRO wprowadzony w życie, potrzebne jest obliczenie współczynnika konwersji. Stosowany jest odpowiedni wzór, który przedstawia się w następujący sposób:

CR = A/C * 100%.

CR to sama konwersja. A to ilość akcji, która faktycznie została podjęta przez użytkowników. C to liczba kliknięć w reklamę. Co należy zrobić, jeżeli wynik został już obliczony? Koniecznością jest zaplanowanie określonych działań. Optymalizacja konwersji wymaga starannie zaplanowanego procesu. Tylko dzięki temu uda się osiągnąć założone cele. Trzeba wiedzieć, że na pewno konieczne będzie przeprowadzenie audytu strony internetowej.

Kto powinien przeprowadzić optymalizację konwersji?

Zaufana agencja reklamowa, która ma doświadczenie w takim procesie. Należy bowiem zdać sobie sprawę z tego, że koniecznością jest dopilnowanie takich elementów jak: responsywność strony, projekt strony, który uwzględnia UX, wzbudzenie zaufania wśród użytkowników (m.in. podanie odpowiednich danych kontaktowych). Jeżeli za takie działania zabiorą się osoby, jakie nie mają doświadczenia, optymalizacja konwersji na pewno nie będzie miała sensu, dlatego najlepiej postawić na agencje zajmującą się CRO, np. SEMPAI. Co więcej, źle podejmowane decyzje mogą zaszkodzić danej marce. Zamiast wzrostu sprzedaży, zanotuje się jej spadek.

CRO to proces, który wciąż powinien trwać. Chodzi bowiem także o to, aby monitorować także to, co będzie się działo już po wprowadzeniu pewnych działań. Tak, aby mieć pewność, że kolejno wprowadzane elementy, będą zawsze w odpowiedni sposób dopasowane do potrzeb danej firmy.