Kategorie:

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to sposób na promowanie swojej marki, produktów i usług poprzez wielomilionową sieć społecznościową przy użyciu najnowocześniejszych technologii. Facebook pozwala na tworzenie przyciągających wzrok i skutecznych reklam, które można skierować do grupy docelowej za niewielkie pieniądze.

4 powody, dla których warto korzystać z reklamy na Facebooku

Jest wiele czynników, które sprawiają, że Facebook Ads jest stale rozwijającą się platformą reklamową. Poniższa cztery są korzystne zarówno dla małych, jak i dużych firm:

  • Duża publiczność. Liczba aktywnych użytkowników Facebooka to powyżej 2,6 mld. To ponad jedna trzecia światowej populacji, a liczba ta wciąż rośnie. Dlatego na Facebooku łatwo jest znaleźć swoją publiczność i dopasować do niej reklamy.
  • Opcje kierowania. Facebook Ads, oprócz podstawowego targetowania według wieku, płci i lokalizacji, pozwala na dostosowanie reklam na podstawie doświadczeń zakupowych klientów, składu rodziny, miejsca pracy, zawodu itd. Facebook pomaga z dużą precyzją kierować reklamy do nastolatków, nauczycieli, kierowców, lekarzy itd.
  • Rentowność. Koszt kampanii Facebook zależy od trzech czynników — Twoich celów marketingowych, długości kampanii oraz ustawień targetowania. Można prowadzić skuteczne kampanie Facebook z dowolnym budżetem.
  • Skuteczne narzędzia do osiągnięcia sukcesu. Na przykład możesz tworzyć przyciągające wzrok kreacje reklamowe, budować różne typy odbiorców, planować posty do publikacji i promocji, ustawiać harmonogramy reklam i wiele więcej. Narzędzia Facebooka pomagają zwiększyć liczbę gorących leadów i konwertować je na klientów.

Przeanalizujmy kilka danych, aby zobaczyć, dlaczego reklamy na Facebooku są warte Twojego wysiłku.

Skuteczność Facebook Ads

Poniżej przyjrzymy się dwóm kluczowym metrykom  — CTR i współczynnikowi konwersji — służącym do analizy skuteczności reklam na Facebooku.

CTR reklam na Facebooku

Średni współczynnik klikalności dla reklam na Facebooku wynosi 0,9%. Firmy zajmujące się szkoleniami zawodowymi mają najniższy CTR na poziomie 0,47%, natomiast branże prawnicza i handlowa mają najwyższy na poziomie 1,6%. 

Współczynniki konwersji reklam na Facebooku

Branża fitness ma najwyższy współczynnik konwersji na poziomie 14,30%, natomiast firmy technologiczne i hotelarskie mają najniższy na poziomie poniżej 3%.

Chociaż CTR reklamy na Facebooku (kliknij) nie wygląda imponująco, nadal zapewnia pożądane konwersje i pieniądze dzięki dokładnym opcjom targetowania i dużej liczbie odbiorców.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Cena zależy od kilku czynników:

  • Czas. Pora roku, dzień tygodnia, a nawet godziny, które wybierzesz, aby wyświetlić swoje reklamy, mogą wpływać na ich skuteczność i ogólny budżet reklamowy.
  • Strategie przetargowe. Oferta to kwota pieniędzy, którą decydujesz się zapłacić za daną czynność. Możesz wybrać płatność według modelu CPC, CPM, cenę za polubienia, cenę za instalację aplikacji.
  • Zamieszczanie ogłoszeń. Wyświetlanie Twoich reklam w news feedzie na urządzeniu mobilnym lub komputerze może również wpłynąć na koszt Twojej kampanii reklamowej.
  • Docelowi odbiorcy. Ten parametr jest kluczowy, zwłaszcza jeśli istnieje wielu innych reklamodawców celujących w tę samą grupę odbiorców co Ty. W tym przypadku wzrośnie cena za kliknięcie i tysiąc wyświetleń.