Facebook Ads to sposób na promowanie swojej marki, produktów i usług poprzez wielomilionową sieć społecznościową przy użyciu najnowocześniejszych technologii. Facebook pozwala na tworzenie przyciągających wzrok i skutecznych reklam, które można skierować do grupy docelowej za niewielkie pieniądze.
4 powody, dla których warto korzystać z reklamy na Facebooku
Jest wiele czynników, które sprawiają, że Facebook Ads jest stale rozwijającą się platformą reklamową. Poniższa cztery są korzystne zarówno dla małych, jak i dużych firm:
- Duża publiczność. Liczba aktywnych użytkowników Facebooka to powyżej 2,6 mld. To ponad jedna trzecia światowej populacji, a liczba ta wciąż rośnie. Dlatego na Facebooku łatwo jest znaleźć swoją publiczność i dopasować do niej reklamy.
- Opcje kierowania. Facebook Ads, oprócz podstawowego targetowania według wieku, płci i lokalizacji, pozwala na dostosowanie reklam na podstawie doświadczeń zakupowych klientów, składu rodziny, miejsca pracy, zawodu itd. Facebook pomaga z dużą precyzją kierować reklamy do nastolatków, nauczycieli, kierowców, lekarzy itd.
- Rentowność. Koszt kampanii Facebook zależy od trzech czynników — Twoich celów marketingowych, długości kampanii oraz ustawień targetowania. Można prowadzić skuteczne kampanie Facebook z dowolnym budżetem.
- Skuteczne narzędzia do osiągnięcia sukcesu. Na przykład możesz tworzyć przyciągające wzrok kreacje reklamowe, budować różne typy odbiorców, planować posty do publikacji i promocji, ustawiać harmonogramy reklam i wiele więcej. Narzędzia Facebooka pomagają zwiększyć liczbę gorących leadów i konwertować je na klientów.
Przeanalizujmy kilka danych, aby zobaczyć, dlaczego reklamy na Facebooku są warte Twojego wysiłku.
Skuteczność Facebook Ads
Poniżej przyjrzymy się dwóm kluczowym metrykom — CTR i współczynnikowi konwersji — służącym do analizy skuteczności reklam na Facebooku.
CTR reklam na Facebooku
Średni współczynnik klikalności dla reklam na Facebooku wynosi 0,9%. Firmy zajmujące się szkoleniami zawodowymi mają najniższy CTR na poziomie 0,47%, natomiast branże prawnicza i handlowa mają najwyższy na poziomie 1,6%.
Współczynniki konwersji reklam na Facebooku
Branża fitness ma najwyższy współczynnik konwersji na poziomie 14,30%, natomiast firmy technologiczne i hotelarskie mają najniższy na poziomie poniżej 3%.
Chociaż CTR reklamy na Facebooku (kliknij) nie wygląda imponująco, nadal zapewnia pożądane konwersje i pieniądze dzięki dokładnym opcjom targetowania i dużej liczbie odbiorców.
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Cena zależy od kilku czynników:
- Czas. Pora roku, dzień tygodnia, a nawet godziny, które wybierzesz, aby wyświetlić swoje reklamy, mogą wpływać na ich skuteczność i ogólny budżet reklamowy.
- Strategie przetargowe. Oferta to kwota pieniędzy, którą decydujesz się zapłacić za daną czynność. Możesz wybrać płatność według modelu CPC, CPM, cenę za polubienia, cenę za instalację aplikacji.
- Zamieszczanie ogłoszeń. Wyświetlanie Twoich reklam w news feedzie na urządzeniu mobilnym lub komputerze może również wpłynąć na koszt Twojej kampanii reklamowej.
- Docelowi odbiorcy. Ten parametr jest kluczowy, zwłaszcza jeśli istnieje wielu innych reklamodawców celujących w tę samą grupę odbiorców co Ty. W tym przypadku wzrośnie cena za kliknięcie i tysiąc wyświetleń.